Harvest Moon

De naam Harvest Moon verraadt al een beetje waar de inspiratie voor hun muziek, in beginsel, vandaan komt. Dit legendarische album van Neil Young mag dan het vertrekpunt zijn geweest maar de band Harvest Moon is, sinds haar ontstaan in 1992 in Son en Breugel, onder de rook van Eindhoven, stevig doorgegroeid. Veel muziek geluisterd, veel gespeeld en al het goede hebben zij onderweg samengebundeld in Harvest Moon’s muzikale identiteit. Van intrigerende spacey popsongs, dansbare blues rock en indrukwekkende, verstilde ballads tot swingende instrumental-surf. Harvest Moon trekt op plaat, en live, alle registers van hun muzikale lenigheid open. In twee achtereenvolgende edities (2015 en 2016 ) van het ‘International Pop Overthrow’ festival, heeft de zeskoppige band maar liefst zes maal in de legendarische Cavern Club & Pub in Liverpool mogen optreden. Daar waar voor iedere jaargang twee optredens gepland waren, heeft de band zoveel indruk gemaakt op de organisatie (tussen 140 andere bands) dat zij beide jaren gevraagd werden een extra optreden te verzorgen. Een eer om het publiek te zien genieten en losgaan, op de plek waar The Beatles in de sixties (en later bijna alle groten der aarde) furore hebben gemaakt.

WHISKERS & THE BRAINS Harvest Moon is een z.g. Indie pop/rock band. Beluister je diverse Indie bands, is het moeilijk een gemene deler in muziekstijl te bepalen. Wanneer je Harvest Moon’s nieuwe album ‘Whiskers & The Brains’ beluisterd, wordt het er niet eenvoudiger op. Soms zijn de invloeden van hun muzikale voorbeelden (The Doors, The Strokes, Pogues, Neil Young, etc.) hoorbaar, maar het is hun eigen sound, mede dankzij het unieke stemgeluid van hun zanger, die Harvest Moon zo onderscheidend maakt. Samen met producer Henk Koorn van Hallo Venray, heeft de band met ‘Whiskers & The Brains’ een ongelooflijk muzikaal, gevarieerd en energiek album afgeleverd. De band; Rob Dekkers (leadvocals), Thom Vlemmix (rythm-guitar/backingvocals), Renier Vlemmix (bas), Wilco Toonen (keyboard), Sandor Paulus (drums) en Paul Doorschot (lead-guitar). Releases; 2011 EP ‘Baby Blue Star’ 2013 EP ‘In Tow’ 2013 Album ‘Whiskers & The Brains