The Amsterdam Blues Company

The Amsterdam Blues Company is een initiatief van Fred Cohen en Bart van der Putten. De band bestaat uit: Bart van der Putten: mondharmonica en saxofoon. Bart speelt mondharmonica sinds 1974 en saxofoon sinds 1979. Speelde met het Ig Henneman Kwintet, Trio Nu, Splinks, de Bik Bent Braam en het Delta Blues Duo. Hij is tevens de dirigent van de Bucket Bigband en saxofoon- en mondharmonicadocent op het Muziekpakhuis te Amsterdam. Sander Panhuysen: gitaar en zang. Sander een van de oprichters van de band krijgt kinderen waarmee hij meer dan 10 jaar lang op vele podia in Nederland en België stond en waarmee hij vijf cd's opnam. Speelde en speelt in meerdere popbands. Doet muziekvoorstellingen voor het Muziekatelier (Muziekschool Amsterdam) en schrijft ze ook. Speelt in de zomer met de Lollies op de Parade. Is sinds 1999 docent aan het Muziekpakhuis en vanaf heden dus gitarist bij The Amsterdam Blues Company! Marcello Briganti: bas en zang. Marcello kent Fred al sinds zij samenspeelden in de fameuze band Run Baby Run. Hij heeft veel als freelancer gespeeld, gaf schoolconcerten met Kando, kinderconcerten op de Parade, speelde pop en jazz en alles daar tussenin. Na een pauze van twee en een half jaar speelt hij nu weer in The Amsterdam Blues Company en met Alexander. Fred Cohen: zang en drums. Fred heeft, sinds kort zijn oude vak als musicus weer opgepakt. In het verleden heeft hij gespeeld met Happy Herby en de Melodoewaps (met o.a. Astrid Seriese), Herman de Wit, Rinus Groeneveld’s Blues Bastards, Nedly Elstak, Martin van Duynhoven’s Percussie ensemble en Pluyt en de Walco’s. Hij speelde in diverse sessies ook met o.a. Freddy Cavalli, Cuby en vele anderen. Heden ten dage is hij drummer bij de Bucket Bigband en de zangerdrummer van The ABC. Ook Fred heeft een lange verbintenis met het Muziekpakhuis te Amsterdam.