No Doubt

No Doubt is een Amerikaanse alternatieve-rockgroep. Hun muziek bevat ook invloeden uit de ska- en new wave. No Doubt werd opgericht in december 1986. Toen zanger John Spence in december 1987 zelfmoord pleegde, werd Gwen Stefani zangeres van de band. In de eerste jaren was de band redelijk succesvol in Californië. Na het uitkomen van het album Tragic kingdom in 1995 werd de groep internationaal bekend. De single Don't speak werd een wereldhit en stond in veel landen op nummer 1, waaronder in Nederland, Vlaanderen en het Verenigd Koninkrijk. De eerder uitgebrachte single Just a girl, die in eerste instantie was geflopt, werd hierna eveneens een hit. Van het album Tragic Kingdom werden meer dan 15 miljoen exemplaren verkocht. Latere hits van de groep waren onder meer Ex-girlfriend (2000), Hey baby (2002) en een cover van het Talk Talk-nummer It's my life (2003). In 2004 startte zangeres Gwen Stefani een solocarrière, waarna zij enkele grote hits scoorde. Zij verklaarde echter dat No Doubt niet uit elkaar zou gaan. In het voorjaar van 2008 kwam de groep inderdaad weer bij elkaar om songmateriaal te schrijven voor een nieuw album. Onderbroken door een concerttour door Noord-Amerika in 2009 kwam het nieuwe album Push and shove in september 2012 uit. Aanvullend heeft de band in november en december 2012 zeven concerten in Los Angeles gegeven.
Huidige samenstelling: Tom Dumont - gitaar; Gwen Stefani - zang; Adrian Young - drums; Tony Kanal - basgitaar; Stephen Bradley - toetsen, trompet, achtergrondzang; Gabriel Mc Nair - toetsen, trombone, achtergrondzang.