Somali Yacht Club

Somali Yacht Club is a stoner rock trio from Lviv, Ukraine. The band mixes elements of stoner rock, psychedelic rock, shoegazing and post-metal in their music. Formed in 2010, as a jam band, but evolved to a main band for it's members. In August 2011 self-released their first four-song EP “Sandsongs”. In late 2014 are releasing first LP 'The Sun' on Bilocation Records and Robustfellow.
Members:
Mezk Erei AKA Ihor Pryshliak– guitar, vocals
Artur Savluk – bass
Lesyk Mahula – drums

De drie mannen van Somali Yacht Club hebben hun thuisland zien veranderen in een oorlogsgebied. De toer werd afgezegd en de toekomst is ongewis. Precies in deze tijd brengt Season Of Mist het derde album uit van deze alternatieve stonerrock band. We wensen de band veel sterkte en kracht toe in deze onzekere tijd.
The Space is duidelijk meer gericht op melodie dan alleen op zware gitaarstukken. In die zin doet de muziek regelmatig denken aan Alice In Chains. Luister bijvoorbeeld naar Pulsar en Momentum. Het eerste nummer kent een tijdspanne van meer dan negen minuten. Dat levert de band tijd genoeg om de sfeer van het nummer langzaam te laten veranderen. Van Alice In Chains naar meer metal om dan in het middenstuk met een herkenbaar stonerrock instrumentaal stuk te komen. Het past bij de verschillende gezichten die The Space laat horen.