Han Uil

Han Uil is een singer-songwriter en gitarist. Midden jaren 90 begint Han met het schrijven van songs in samenwerking met tekstschrijver Philip Koning. Samen met hem richt hij in 1995 de grunge rock formatie Vertical Reality op en van 1997 tot en met 1999 speelt Han als leadgitarist in de alternatieve rock formatie The Lounge. Uil brengt in 2000 in eigen beheer het album The Frigus Project - Loomed Merriment uit. Vervolgens speelt hij in symfonische rockband Antares. In 2006 Han brengt Han 'Alone' uit, zijn eerste album onder eigen naam. Hij wordt hierop begeleid door zijn vroegere bandleden van Antares. Sinds 2006 is hij gitarist en zanger in de symfonische rock formatie Seven Day Hunt (waarin drie oud leden van Egdon Heath). Op het solo-album ‘Dark in light’ (2010) spelen een aantal leden van deze band mee.
Tumble Town
TumbleTown is een project van Han Uil (Seven Day Hunt, Antares en solowerken), Aldo Adema (Egdon Heath, Seven Day Hunt) en Erik Laan (Silhouette). Een samenwerking tussen drie bekwame oude honden in de progressieve rockscene. Het debuutalbum 'File This Dream' uit 2008 werd door de pers geprezen als 'het album van het jaar is vroeg gekomen' (Progwereld) en 'vette krent' (iO-pagina's). Aldo en Han verlieten Seven Day Hunt in 2009. Aldo wilde zich meer concentreren op studio-opnames en productiewerk. Aldo co-produceerde en mixte de twee Silhouette-albums ‘Across the Rubicon’ en ‘Beyond the zevende wave’. Ondertussen nam en produceerde Han zijn tweede solo-album 'Dark in Light' (2010). Han en Aldo werkten samen aan één nummer van dit album, 'Memento'. Door deze succesvolle samenwerking besloten ze allebei om een nieuw studioproject te starten. TumbleTown was geboren.

website Han Uil
website Tumble Town