Eindhovense rockers

Afterbeat

The Magical History Tour

The Magical History Tour giet het repertoire van The Beatles in een eigentijdse jas. Hier wat strakker, daar wat steviger en af en toe een vocaal extraatje, maar je zult altijd The Beatles blijven horen. The Magical History Tour doet dat al tien jaar op Nederlandse en Belgische podia van muziekcafés en theaters en op festivals. De kroon op het werk is op 9 maart 2019 gezet, toen de band was uitgenodigd om in The Cavern in Liverpool te spelen, de club waar The Beatles in de beginjaren zestig hun naam vestigden. Ze traden er bijna driehonderd keer op. Daarna groeide The Cavern uit tot een bedevaartsoord voor elke rechtgeaarde Beatlesliefhebber. The Magical History Tour speelde in Liverpool de hits uit de begintijd van The Fab Four en het doorwrochte studiowerk uit de latere periode en doet dat ook nu. Aangevuld met minder bekend werk uit beide perioden. Minder bekend, maar niet minder boeiend.
Jan van Riet leadzang / Tini Boer gitaar, zang / Bart van Oort gitaar, zang / Han Verbakel basgitaar, zang / Jacques Boer drums

Mac Taple / Bots / DeSoto

Peter en zijn Rockets / The Mighty Ya-Ya

Het Droste Effect

Fire Horse

TankZilla

Recorded, mixed and produced by Hermann Blaupunkt at Studio Casa Cassette
Mastered by Bob de Wit
Drums, & percussion - Thompson Dube
Guitar, bass, synths, field recordings - Hermann Blaupunkt
Sax on 'Sandra' by Edward Capel
All songs by Het Droste Effect
Artwork by Max Kortsmit
Fire Horse is het bandje van Kevin Stunnenberg (Birth Of Joy), Peter van Elderen (Peter Pan Speedrock, Repomen, Four Headed Dog, Tankzilla, The Blackest White) en Guy Pek (Grenadeers) en ondanks dat het allemaal wat snel is gegaan, is dit een solide debuut. Niet gek, als je kijkt naar de sporen van het trio in de heavy rockmuziek. Qua geluid put Fire Horse nadrukkelijk uit het verleden. Denk 70's hardrock en jaren ’90 stoner, wat vooral terug te horen is in hoe open en ruimtelijk het geluid is. ‘Trust’ laat de gitaren ademen, de baslijnen de ruimte vinden en de drums lekker nadreunen. Er zit ook een zachtheid in het geluid, wat toch grotendeels op de zang van Stunnenberg terug te voeren is. Zelfs als hij wat meer gaat schreeuwen klinkt het beheerst op ‘Do My Thang’.De bandnaam klinkt al lomp en dat is het ook wel maar toch heeft dit duo ook soul in dat lompe geluid weten te brengen. En ja, Tankzilla is een duo maar maakt geluid voor een hele band. Of fanfare. Of orkest. Een muur van geluid zo je wilt. De frontman is trouwens een oude bekende van Beerland, en eigenlijk van elk podium in Nederland, want dat is Peter van Elderen, je weet wel, van PPS. Tijdens zijn tijd bij Peter Pan Speedrock had hij al een bandje voor erbij, Repomen, en het gitaargeluid van die band kan je als blauwdruk nemen voor Tankzilla. Meesterdrummer Marcin Hurkmans (Wolfskop) zet de lijnen van die blauwdruk extra dik aan. De combinatie van deze 2 rock ’n roll routiniers is er in elk geval één uit duizenden. Van Elderen gaf in een interview aan dat ook hij een dagje ouder wordt en dat hij met Tankzilla qua liveshows enkel de krenten uit de pap kiest. De bierpap in dit geval en daar is Beerland dus graag een krent in!

meer Afterbeat
website van the Magical History Tour